lördag 1 maj 2010

En riktig asfaltsracer :o)

Då har den så äntligen blivit införskaffad, min nya cykel! Det blev en riktigt asfaltsracer som ni ser här nedan på bilden, LOL!

Skämt åt sido så är anledningen till att jag köper en "out of bounds"-cykel att jag vill ha något som jag verkligen kan använda, i skogen, på väg till jobbet och nu inför vätternrundan. Men helt klart är att tyngdpunkten för denna typen av cykel är ju det jag gillar allra mest, att cykla i skogen, gärna nedför :o)Har satt på asfaltsdäck på den som ni ser, propotionerna blir lite sjuka på den med dessa gummin på, men den riktigt bra. Cykeln är underbart balanserad och stabil. Skivbromsarna från Hayes tar riktigt bra. Denna cykeln har precis de komponenter som jag ville ha och behöver.

Nu e jag äntligen en cyklist igen. Underbart!


Tack till alla er som gav ert bidrag till att detta skulle bli en verklighet för mig.


Inga kommentarer: