torsdag 4 december 2008

Bättre att förekomma än att förekommas

Min fru är nog sugen på att skriva detta inlägg hos sig för att kunna roa sig på min och svågerns bekostnad, men icke! Jag är först!

Det hela rör sig om den senaste tidens tvättider i tvättstugan. Det finns ju en sådan där planering-parkerings-boknings-anordning där man låser i sitt lägenhetsnummer den tiden som man vill tvätta helt enkelt. Av någon anledning så blev det på det viset att jag och svågern istället för att bara titta på numreringen och sätta fast låset på önskat datum (nr 4 för den 4:e i den aktuella månaden). Så satte vi igång och räknade fram de antal dagarna till nästa tvättillfälle istället för att bara köra datumprincipen. Vilket gjorde att nu när det va månadsskifte (tavlan har 31 bokningsbara kolumner) då blev det ju lite fel i vår räkning. Kul tyckte min fru att vi krånglade till det så, tråkigt tykte vi för när vi skulle tvätta så va det nån annan där på vad vi trodde vår tid.

Inga kommentarer: